پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته (رشته مهندسی کامپیوتر)
دانلود پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته (رشته مهندسی کامپیوتر) بررسی برنامه سازی پیشرفته (رشته مهندسی کامپیوتر) پاورپوینت جامع و کامل برنامه سازی پیشرفته (رشته مهندسی کامپیوتر) کاملترین پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته (رشته مهندسی کامپیوتر) پکیج پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته (رشته مهندسی کامپیوتر) مقاله برنامه سازی پیشرفته (رشته مهندسی کامپیوتر) |
![]() |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3431 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 271 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 271 صفحه
بنام دانای توانا
فروشگاه محصولات آموزشی پارس برنامه سازی پیشرفته ( رشته مهندسی کامپیوتر )
فهرست مطالب فصل اول : مقدمات زبان C++
فصل دوم : ساختار های تصمیم گیری و تکرار
فصل سوم : سایر ساختار های تکرار
فصل چهارم : اعداد تصادفی
فصل پنجم : آرایه ها
فصل ششم : توابع
فصل هفتم : ساختارها و اشاره گرها
فصل هشتم : برنامه نویسی شی گرا فصل اول مقدمات C++ فهرست مطالب فصل اول عملگر انتساب
عملگر های محاسباتی
عملگرهای افزایش و کاهش
عملگر sizeof
عملگرهای جایگزینی محاسباتی
اولویت عملگرها
توضیحات (Comments)
توابع کتابخانه
برنامه در C++ تاریخچه مختصر
قانون نامگذاری شناسه ها
متغیر ها
اعلان متغیر
تخصیص مقادیر به متغیر
داده های از نوع کرکتر
کرکتر های مخصوص
رشته ها
نمایش مقادیر داده ها
دریافت مقادیر
تاریخچه مختصر C++ این زبان در اوائل دهه 1980 توسط Bjarne
stroustrup در آزمایشگاه بل طراحی شده. این زبان عملاً توسعه یافته زبان
برنامه نویسی C می باشد که امکان نوشتن برنامههای ساخت یافته شئ گرا را
میدهد. قانون نامگذاری شناسهها حروف کوچک و بزرگ در نامگذاری شناسهها
متفاوت میباشند.
بنابراین Xy ، XY ، xY ، xy چهار شناسه متفاوت از نظر C++ میباشد.
قانون نامگذاری شناسهها 2) در نامگذاری شناسهها از حروف الفباء، ارقام
وزیر خط (underscore) استفاده میشود و حداکثر طول شناسه 31 میباشد و
شناسه بایستی با یک رقم شروع نگردد. قانون نامگذاری شناسهها 3) برای
نامگذاری شناسهها از کلمات کلیدی نبایستی استفاده نمود. در زیر بعضی از
کلمات کلیدی داده شده است. لیست کامل کلمات کلیدی متغیرها در اسلاید بعد
به انواع داده ها اشاره می شود. متغیر، مکانی در حافظه اصلی کامپیوتر
میباشد که در آنجا یک مقدار را میتوان ذخیره و در برنامه از آن استفاده
نمود. قانون نامگذاری متغیرها همان قانون نامگذاری شناسهها میباشد.
انواع داده ها اعلان متغیرها در اسلاید بعد مثال هایی از اعلان متغیر ذکر
شده است. قبل از آنکه در برنامه به متغیرها مقداری تخصیص داده شود و از
آنها استفاده گردد بایستی آنها را در برنامه اعلان نمود.
برای اعلان متغیرx از نوع int :
int x;
برای اعلان متغیرهای p و q را از نوع float که هر کدام چهار بایت از حافظه را اشغال میکنند :
float p , q;
برای اعلان متغیر next از نوع کرکتر که میتوان یکی از 256 کرکتر را به آن تخصیص داد و یک بایت را اشغال میکند.
char
next; چند مثال از اعلان متغیر ها : تخصیص مقادیر به متغیرها در اسلاید
بعد مثال هایی از اعلان متغیر ذکر شده است. با استفاده از عملگر = میتوان
به متغیرها مقدار اولیه تخصیص نمود.
مثال :
در دستورالعمل int x=26; X را از نوع int با مقدار اولیه 26 اعلان نموده .
در دستورالعمل long a=67000 , b=260;
متغیرهای b و a را از نوعlong int تعریف نموده با مقادیر بترتیب 260 و
67000. دادههای از نوع کرکتر برای نمایش دادههای از نوع char در
حافظه کامپیوتر از جدول ASCII استفاده میشود. جدول اسکی به هر یک از 256
کرکتر یک عدد منحصر بفرد بین 0 تا 255 تخصیص میدهد. کرکترهای مخصوص
کامپیلر C++ بعضی از کرکترهای مخصوص که در برنامه میتوان از آنها برای
فرمت بندی استفاده کرد را تشخیص میدهد. تعدادی از این کرکترهای مخصوص به
همراه کاربرد آنها در اسلاید بعد آورده شده است . کرکترهای مخصوص بعنوان
مثال از کرکتر \a میتوان برای ایجاد صدای beep استفاده نمود.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.